wtorek, 13 stycznia 2015

Wolność i tolerancja?

Miałam już gotowy post w temacie "Jestem Charlie", pisałam go dwa razy, za pierwszym nie nadawał się do publikacji, byłam pod wpływem zbyt silnych emocji, za drugim wydał mi się już zbyt poprawny.
Można mnie nazwać islamofobem. "fobem" nie bo nienawidzę, ale bo się boję. Wiem, że są "normalni" muzułmanie, tacy którzy chcą żyć według europejskich wartości- wolności i tolerancji, ale to nie ten islam toczy krwawe krucjaty, tylko ten skrajny. Ale ten skrajny to też Islam, jakby nie patrzeć. Wkurza mnie powtarzanie od nowa, że Islam to religia pokoju, a terroryści prawdziwymi muzułmanami nie są. Obawiam się, że są i to takimi którzy traktują Koran dosłownie. A przypominam, ze interpretacja Koranu jest zakazana więc własnie dosłownie należy go traktować.
Naprawdę nie obchodzi mnie kto w co wierzy, jaką ma skórę i z kim sypia, rozumiem nawet czemu ludzie szukają swoich nowych dróg duchowych- sama zawsze do tego zachęcam (jestem przeciwniczką dziedzicznej religijności), ale boję się, że zmiany w Europie będą zachodziły w następujący sposób:
W tym miejscu może warto przypomnieć jakie prawa wprowadzili Talibowie w normalnym muzułmańskim Afganistanie, tak ku przestrodze... tylko kilka z nich...
"śpiew jest zakazany, taniec jest zakazany, ganie w karty, szachy, gry hazardowe oraz puszczanie latawców są zakazane. Pisanie książek, oglądanie filmów i malowanie obrazów jest zakazane.
Jeśli nie jesteś muzułmaninem, nie oddawaj czci w miejscach, w których mogą Cię zobaczyć muzułmanie. Jeśli to uczynisz, będziesz bity i wtrącony do więzienia. Jeśli zostaniesz przyłapany na próbie nakłonienia muzułmanina do zmiany wiary, zostaniesz stracony.
Uwaga kobiety: Będziecie przez cały czas w domach. Rzeczą niewłaściwą jest, by kobiety chodziły bez celu po ulicach. Jeśli wychodzicie, musi towarzyszyć wam  mężczyzna będący członkiem waszej rodziny. Jeśli zostaniecie złapane same na ulicy, będziecie bite i odesłane do domu.  
Nie będziecie bez względu na okoliczności pokazywały twarzy. Na zewnątrz będziecie osłaniały się burkami, w przeciwnym razie będziecie zbite.
Kosmetyki są zabronione, biżuteria jest zabroniona, nie będziecie nosiły strojnej odzieży, nie będziecie się odzywały o ile ktoś nie odezwie się do was pierwszy. Nie będziecie nawiązywały kontaktu wzrokowego z mężczyzną. Nie będziecie śmiały się w miejscach publicznych, jeśli to zrobicie będziecie bite. Nie będziecie malowały paznokci, jeśli to zrobicie stracicie palec. Dziewczynkom zabrania się chodzić do szkół. Wszystkie szkoły dla dziewcząt zostaną natychmiast zamknięte. kobietom zabrania się pracować. Jeśli popełnisz cudzołóstwo zostaniesz ukamienowana"
Przerażające?
Tak więc korzystając z wolności jak co dzień wyślę córkę do szkoły, umaluję dziś paznokcie słuchając przy tym muzyki, a jutro w pracy będę się głośno śmiała.
I tak sobie tylko myślę, że ludzie zawsze chcieli aby ich dzieci i wnuki miały lepiej, mnie wystarczy jeśli będą miały równie dobrze jak my dziś.
Pozdrawiam, pozostając wciąż chyba jednak pod wpływem silnych emocji.
K

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz