niedziela, 27 kwietnia 2014

Test kompetencji część 2.

Cześć
Już wcześniej pisałam Wam, ze jeżeli jesteście zarejestrowani na Pracuj.pl to możecie wykonać testy kompetencji, które pomogą określić Wasze słabe i mocne strony.
Z wyników pierwszego testu dotyczącego inicjatywy, innowacyjności i wywierania wpływu nie byłam do końca zadowolona. Jak już pisałam tłumacząc może się po części- faktycznie w mojej pracy gdzie jest masa standardów, procedur i instrukcji nie da się być zbyt kreatywnym, ale z drugiej strony mam prosty ścisły umysł i może faktycznie brakuje mi inwencji?

Ostatnio postanowiłam zrobić kolejny z trzech testów- tym razem dotyczył on współpracy, orientacji na cele i nastawienia na rozwój. Czułam, że tu wyniki mogą być trochę lepsze niż poprzednio, ale przyznam szczerze że miałam trudność z utożsamieniem się z opisanymi sytuacjami i wyobrażeniem sobie że jestem pracownikiem działu marketingu i reklamy, a mam możliwość przeniesienia się do działu PR za mniejszą pensję, ale oznaczałoby to przecież rozwój. Od razu napiszę, że w większości pytań będziemy musieli wcielić się w postać specjalisty marketingu czy PR lub robisz naprawdę ważny dla firmy projekt np piszesz artykuł do gazety. To taka moja mała dygresja, ale kojarzy mi się z artykułami w gazetach typu "Twój Styl" w których wypowiadają się kobiety, które prawie zawsze zajmują się marketingiem i PR. Może tylko ja nie znam nikogo kto pracuje w tym zawodzie?
Nieważne.

Wróćmy do testu- jest 18 pytań, 4 odpowiedzi. Każdej z tych odpowiedzi należy dopasować kolejność 1-4 1- oznacza zachowanie najbardziej zbliżone do Twojego, 4- najmniej.

Oto moje wyniki

WSPÓŁPRACA- 4- Osoba, która uzyskuje wyniki na tym poziomie, aktywnie wspiera i inicjuje współpracę z różnymi osobami dla osiągnięcia wspólnych celów.  Gdy inni tego oczekują, dzieli się posiadanymi informacjami, wiedzą i doświadczeniem. Wspiera inne osoby w realizacji zadań, zdarza się, że angażuje innych w zespole do wspólnego działania. Potrafi dostosować swój sposób i styl działania do różnych osób i sytuacji. Próbuje pomagać innym w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych choć nie zawsze z sukcesem. (Moja opinia: opis trochę jak horoskop, pasuje do każdego, ale muszę powiedzieć że jestem pomocna jeśli ktoś tego oczekuje i poprosi, ale prawda jest taka, ze uważam że trzeba być również asertywnym i nie można cały czas komuś pomagać czy rozwiązywać cudze spory, kiedyś trzeba zająć się swoją robotą )

ORIENTACJA NA CELE - 3 Osoba, która uzyskuje wyniki na tym poziomie, może mieć trudności z samodzielnym identyfikowaniem i wyznaczaniem sobie celów. Chętnie natomiast realizuje zadania i wytyczne, które są jasno zdefiniowane przez przełożonego. Gdy pojawiają się trudności, poszukuje przede wszystkim wsparcia u innych. Łatwo się wycofuje i rezygnuje w obliczu przeszkód. Przykłada wagę do tego, by zadania zostały zrealizowanie, w mniejszym stopniu skupia się na jakości ich wykonania, nie dąży do poprawy osiąganych efektów (hehe, z tą jakością muszę się trochę zgodzić- ważna jest treść, nie forma, jeśli czas goni to zdecydowanie schodzę z jakością, poza tym często nie zauważam, że czcionki są różne w danym dokumencie, czy nierówne akapity, ale w mojej pracy już się do tego przyzwyczaili... Co do wycofywania się- nie zdarzyło mi się chyba wycofać, mogę przez moment panikować i marudzić, bluźnię do monitora, albo walnę czołem w biurko, ale nigdy nie rezygnuję)

NASTAWIENIE NA ROZWÓJ - 6- Osoba, która uzyskuje wyniki na tym poziomie, jest zainteresowana różnymi możliwościami poszerzenia swojej wiedzy, umiejętności. Chętnie korzysta z opcji rozwojowych, które oferuje firma. W mniejszym nieco stopniu angażuje się w samodzielnie poszukiwanie różnych możliwości rozwojowych dla siebie. Korzysta z otrzymywanych od innych informacji zwrotnych na temat swoich sposobów realizacji zadań, posiadanych kompetencji, choć nie podejmuje samodzielnych wysiłków, by informacje te pozyskać z własnej inicjatywy. (Rozwój jest dla mnie bardzo ważny, staram się nauczyć ile mogę w tym miejscu w którym teraz jestem, ale powoli muszę uczyć się innych rzeczy, za parę lat nie będę robiła już tego co teraz, bo skończy się popyt w branży w której pracuję. Tak więc przebranżowienie jest w moim przypadku realną wizją.  Tylko,  że ja się tego nie boję, w czasach kiedy kobiety mają pracować do 67 roku życia to nawet w okresie 40-50 lat nie będzie za późno żeby nauczyć się robić coś nowego, bo będziemy to robiły jeszcze bardzo długo- o ile oczywiście jakakolwiek praca dla kobiet 50+ się znajdzie.  Ale żeby nie było, że jestem taka nieustannie zaangażowana w samorozwój- to raczej zrywy i okresowe a  nie ciągłe działania- nadgorliwość jak mówią jest gorsza od faszyzmu, a ja jak juz często podkreślałam jestem dość... leniwa :-)

Jeśli zrobicie sobie te testy dajcie znać w komentarzach co sądzicie o swoich wynikach.
Mieliście kiedyś psychotesty na rozmowach kwalifikacyjnych? Co o nich sądzicie? Niedługo napiszę Wam swoją nieobiektywną opinię na ten temat- psycholodzy i specjaliści od HR mogą się obrazić :-)

PS: w tym tygodniu czeka mnie ocena pracownicza, muszę wyznaczyć sobie cele, zobaczymy czy mam z tym trudność?

Pozdrawiam
Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz