niedziela, 5 stycznia 2014

Jak studiować za darmo na zagranicznych uczelniach?

Jeżeli chcielibyście "studiować" pojedyncze przedmioty wykładane przez zagranicznych wykładowców renomowanych uczelni to polecam zapisać się na nie na tej stronie:https://www.coursera.org/

Uczestnictwo jest całkowicie bezpłatne,  po pozytywnym ukończeniu kursu wykładowca wystawia świadectwo ukończenia.
Naukę można przerwać w każdej chwili bez żadnych konsekwencji.
Programy poszczególnych kursów, daty uruchomienia oraz sposób nauki i warunki ukończenia opisane są przy każdym kursie.
W większości przypadków nauka odbywa się poprzez udostępnianie filmów video z wykładami, informacje uzupełniające w plikach pdf oraz testy/prace domowe do zaliczenia przedmiotu.

Jest to dobry pomysł nie tylko dla obecnych studentów, ale każdego kto chce rozwinąć się albo w swojej zawodowej dziedzinie lub w dziedzinie która jest po prostu jego pasją.
Według mnie jest to też świetna alternatywa dla kobiet na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, nauka bez wychodzenia z domu, bez ustalonych z góry godzin wykładów.

Nie wiem jak długa jest historia tych kursów, ja informację o nich dostałam od kolegi z pracy już chyba 3 lata temu, wtedy pomimo ciekawej oferty nie skorzystałam, ale chodziłam na "zwykłe" studia podyplomowe, więc nie chciałam brać na siebie zbyt wielu obowiązków. Teraz jednak są nowe przewidziane na 2014 rok zajęcia i prawdopodobnie uda mi się  wybrać coś ciekawego.

Jest jednak jeden warunek: znajomość języka angielskiego. Na jakim poziomie? Nie wiem, nie będę oceniała, każdy z nas jednak więcej rozumie niż sam się komunikuje, więc z pomocą słowników nawet ze średnią znajomością myślę, że można sobie poradzić.

Życzę powodzenia.
Pozdrawiam
Kasia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz